Donazione di un ultra-congelatore per il Dipartimento di Istologia dell’Università di Firenze

Grazie alla donazione da parte della Fondazione Foemina di un apparecchio di grande importanza ed efficienza come il congelatore orizzontale -86C “Fryo – C340”, il Dipartimento di Istologia ha potuto effettuare diversi studi con conseguente pubblicazioni di lavori scientifici inerenti all’attività di prevenzione della Fondazione:

1 – DNA methylation of HOXA10 in eutopic and ectopic endometrium
Human Reproduction 2014; 29: 1906–1911,

2 – Hypermethylation of HOXA10 gene in mid-luteal endometrium from women with ovarian endometriomas
Acta Obstetricia et Gynecologica Scandinavica 2013; 92: 1331–1334

3 – Methylation of the HOXA10 homeobox gene promoter is associated with endometrial cancer: A pilot study
Journal of Obstetrics and Gynaecology 2013; 33: 519–520

4- Quantitative variation analysis of fetal DNA in maternal plasma samples collected before and after amniocentesis
J. Obstet. Gynaecol. Res. 2011; 37: 571-574

5 – Preoperative assessment of HER-2/neu status in breast carcinoma: the role of quantitative real-time PCR on core-biopsy specimens
Gynecologic Oncology 2010; 116: 234–239

6 – Appendix to: “PCR detection rates of high risk human papillomavirus DNA in paired self-collected urine and cervical scrapes after laser CO2 conization for high-grade cervical intraepithelial neoplasia”
Gynecologic Oncology 2010; 116: 586–5917 – PCR detection rates of high risk human papillomavirus DNA in paired self-collected urine and cervical scrapes after laser CO2 conization for high-grade cervical intraepithelial neoplasia
Gynecologic Oncology 2008; 109: 59–64